پارتیشن اداری چیست؟

مبلمان اداری انواع مختلفی دارند، اگر قصد تاسیس شرکت و یا تغییر در دکوراسیون شرکت خود دارید، می‌دانید پارتیشن اداری چیست و چه کاربردی دارد. اما قبل از اینکه انتخابی داشته باشید بهتر است بدانید پارتیشن‌های مختلف با چه متریالی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در زمان شروع طراحی داخلی شرکت‌ها، یکی از انتخاب‌های اصلی برای تبدیل فضای یکدست به فضای تفکیک شده و کارآمد، پارتیشن‌ است. نصب پارتیشن به کارکنان اجازه می‌دهد تا فضای اختصاصی خود را داشته باشند. پارتیشن اداری برای بهره‌وری مناسب کارکنان، مهندسی فضا و اجرای دکوراسیون داخلی موثر است. در این مطلب قصد داریم به سوال پارتیشن اداری چیست ، پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

پارتیشن به چه معناست؟ 

لغت پارتیشن به معنی جداکننده است. پارتیشن‌ها معمولاً از جنس آلومینیوم و شیشه یا چوب و شیشه هستند که نسبت به دیوارهای معمولی سبک‌تر بوده و سرعت اجرای بالایی دارند. استفاده از پارتیشن تنها محدود به فضاهای اداری و شرکت نیست و می‌توان از آن برای تفکیک فضای داخلی خانه نیز استفاده نمود. 

پارتیشن اداری چیست؟

در محیط‌های اداری با کارمند‌ان زیاد و فضای محدود، پرسنل بیش از هر چیز نیاز به یک فضای مناسب جهت تمرکز بیشتر و انجام امور دارند. شلوغی محیط کار تمرکز کارمندان را کم می‌کند، در نتیجه استفاده از پارتیشن اداری یکی از بهترین گزینه‌ها جهت فراهم نمودن محیطی ایده آل برای کارمندان است. 

دلیل استفاده از پارتیشن اداری چیست؟ یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای تخصیص فضا به بخش‌های مختلف یک شرکت، تقسیم بندی دپارتمان‌های مختلف بر اساس نوع کاری است که انجام می‌دهند. برای مثال در یک مجموعه، دپارتمان طراحی احتیاج به آرامش و فضای کاری ساکت‌تری نسبت به دپارتمان فروش دارد. برای این منظور پارتیشن اداری انتخاب می‌شود.

بهترین نوع پارتیشن اداری چیست؟

برای انتخاب نوع پارتیشن باید ابتدا نوع فضایی که قرار است پارتیشن بندی شود مشخص شود. برای مثال اگر استفاده از نور طبیعی در محیط، برای شما اهمیت زیادی دارد قطعاً انتخاب پارتیشن تمام ام دی اف گزینه‌ی خوبی نخواهد بود. همچنین اگر طراحی کلی فضایی که در اختیار دارید به سبک مدرن و مینیمال نزدیک باشد بهتر است بجای پارتیشن‌های معمولی از پارتیشن فریم لس استفاده نمایید. اگر پرداخت هزینه کمتر برای شما اولویت بیشتری دارد، پارتیشن تک جداره یا MDF گزینه‌ مناسب‌تری خواهد بود. بنابر این انتخاب نوع پارتیشن بستگی زیادی به نوع کاربری و شرایط محیطی فضای مورد نظر دارد.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چیست؟

یکی از مهم ترین مزیت‌های استفاده از پارتیشن بجای دیوار کشی قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کردن پارتیشن است. به این معنی که هر موقع که تمایل داشته باشید می‌توانید پارتیشن را به آسانی باز کنید و از کل فضا به شکل یک پارچه استفاده نمایید. بعد از باز کردن یا دمونتاژ پارتیشن می‌توانید به سادگی از آن در فضای دیگری استفاده نمایید اما در صورت تخریب دیوارهای داخلی امکان استفاده مجدد از مصالح وجود ندارد. ضمن اینکه تخریب زمان بر، پر هزینه و همراه با ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها خواهد بود در صورتیکه نصب پارتیشن این مشکلات را به همراه نخواهد داشت.

  1. از این پارتیشن برای مخفی کردن یراق و اتصالات استفاده می شود.
  2. پارتیشن به فضای سازمانی نظم می‌دهد.
  3. وزن زیادی ندارند در نتیجه جابجایی آنها ساده است.
  4. اگر فضای یک دستی دارید و برای تفکیک فضا عجله دارید، پارتیشن به دلیل اینکه به سرعت ساخته می‌شود، گزینه خوبی است.
  5. داشتن پارتیشن نسبت به استفاده از هر جداکننده دیگری، هزینه کمتری دارد.
  6. اگر فکر می‌کنید نیاز دارید دیواری که نصب می‌کنید، انعطاف و زیبایی بیشتری داشته باشد، پارتیشن گزینه مناسب‌تری نسبت به دیوار ثابت است.

پارتیشن اداری برای ایجاد فضای مجزا برای کارکنان

باید بدانید فرق دیوار و پارتیشن اداری چیست. دیوار کشیدن به شکل ظاهری ساختمان آسیب وارد می‌کند، اما پارتیشن‌ها بدون هیچ‌گونه آسیبی به دیوارهای اصلی و ساختمان نصب و برداشته می‌شوند.

  • از آنجایی که تنوع جنس، طرح، مدل و رنگ پارتیشن ها بالا است، انتخاب شما را برای داشتن فضایی جذاب بیشتر می‌کند.
  • اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌خواهید مدام دکوراسیون محل کارتان را تغییر دهید، باز هم نگران نباشید، مقاومت بالا و عمر طولانی پارتیشن‌ها دلیل دیگری برای انتخاب آنها برای مدت طولانی است.
  • اگر محیط یکپارچه‌ای که دارید، ناقصی و پرتی زیادی دارد، با داشتن پارتیشن می‌توانید مطمئن شوید که از تمامی فضاها استفاده بهینه داشته‌اید.
  • هزینه نصب پارتیشن نسبت به سایر انواع دیوارکشی به‌صرفه‌تر است و امکان استفاده از آنها در فضای دیگری هم وجود دارد.
  • با پارتیشن‌ها امکان ایجاد فضای شناور وجود دارد. به این معنی که دیوار در قسمت‌های مختلف قابلیت حرکت دارد و می‌توانید گاهی فضاها را یکدست و گاهی آنها را کاملا مجزا از یکدیگر قرار دهید.
  • امکان تفکیک فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد و همچنین فضاهایی که افراد نیاز به تنها بودن دارند، با پارتیشن‌امکان‌پذیر است؛ این فضاها شامل اتاق کپی، اتاق غذا خوری و نمازخانه است.
سخن پایانی

انتخاب مبلمان اداری باید در راستای پیشبرد اهداف سازمان باشد. پارتیشن‌ها اغلب به سازماندهی و بالا رفتن کارآیی کارمندان کمک می‌کنند. حال که دانستید پارتیشن اداری چیست، توصیه ما این است که در هنگام خرید پارتیشن اداری حتما با متخصص آن مشورت کنید و متناسب با فضا، شغل، تعداد کارمندان و تعداد اتاق‌های مورد نیاز انتخاب کنید.

منبع : office partition

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *