پارتیشن تک جداره

پارتیشن قسمت‌های داخلی فضا را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند و به شما کمک می‌کند که محیط منظمی داشته باشید و همچنین بر نحوه‌ی کار کارمندان تاثیر گذار است. پارتیشن در دو مدل پارتیشن تک جداره و دو جداره آلومینیومی طراحی و ساخته می‌شود. حال به توضیح کوتاهی در مورد پارتیشن تک جداره می‌پردازیم، این پارتیشن یکی از انواع پرطرفدار پارتیشن اداری است که در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن تک جداره به دلیل سبکی و مقاومت بالایی که دارد، محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن بندی یکی از راه‌های آسان برای قسمت بندی محیط‌های اداری و مسکونی است که موجب می‌شود از فضای موجود به نحوی بهینه استفاده کنیم. پارتیشن تک جداره بنا بر ویژگی‌هایی که دارد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. پارتیشن آلومینیومی تک جداره دارای قابی از جنس آلومینیوم است که می‌تواند با شیشه‌ و یا MDF ترکیب شود. با توجه به اینکه در پارتیشن‌های تک جداره امکان استفاده از پرده کرکره وجود ندارد می‌توان برای حفظ حریم خصوصی کارمندان از شیشه‌های مات یا استیکرهای مخصوص استفاده نمود.

کاربرد پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد نسبت به انواع دیگر پارتیشن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پارتیشن‌های تک جداره از یک لایه شیشه استفاده می‌شود.در پارتیشن با پروفیل آلومینیومی از پروفیل‌‌های سبک به عنوان تیر در محورهای افقی استفاده می‌شود و پروفیل‌های سنگین به عنوان ستون در محورهای عمودی قرار می‌گیرند. پروفیل‌های آلومینیومی در دو رنگ پودری کوره‌ای و رنگ به روش آنادایز تولید می‌شوند. پروفیل‌هایی که به روش آنادایز تولید می‌شوند مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارند و درخشش آن‌ها بیشتر است.

متریال مصرفی پارتیشن‌های تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره، معمولاَ قابی از جنس آلومینیوم دارند که توسط پرکننده‌هایی از جنس MDF و یا شیشه تولید می‌شوند. هر چه ضخامت پارتیشن اداری آلومینیومی و همچنین پروفیل‌هایی که در ساخت آن استفاده می شود، بیشتر باشد ایستایی پارتیشن و دوام آن بیشتر خواهد شد. ضخامت شیشه‌های مصرفی در ساخت پارتیشن تک جداره 10 میلیمتر می‌باشد البته می‌توان از شیشه‌های ضخیم تر نیز برای این منظور استفاده نمود.

اجزای ساختار پارتیشن تک‌ جداره

  • قاب اصلی پارتیشن که از جنس آلومینیوم ساخته شده است.
  • قرار دادن شیشه سکوریت در پانل داخلی کار
  • استفاده از چوب MDF با ضخامت ۱۶ میلیمتر در پانل داخلی
  • طراحی سندبلاست یا استیکر با طرح‌های متنوع
  • طراحی درب پارتیشن با قاب آلومینیومی و فضای داخلی شیشه سکوریت تعبیه دستگیره و قفل برای آن
  • قرار دادن فضایی برای عبور کابل‌های برق (داکت) به خواست مشتری

ویژگی‌های پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره

این پارتیشن مطابق با سفارش مشتریان طراحی می‌شود و با توجه به درخواست مشتریان می‌توان لوگوی سفارشی آن‌ها را بر روی شیشه به صورت سند بلاست اجرا نمود. به یاد داشته باشید در اجرای پارتیشن‌های آلومینیومی تک‌ جداره محدودیت‌هایی از نظر ارتفاع وجود دارد. اما به طور کلی تا ارتفاع شش متر اجرای پارتیشن تک جداره میسر می‌باشد. پارتیشن آلومینیومی به راحتی قابل نصب است و حین نصب آلودگی زیادی اعم از ایجاد گرد و خاک و کثیفی ندارد.

نصاب در مدت زمان کوتاهی به راحتی می‌تواند آن را نصب کند. قطعات پارتیشن اگر دچار مشکل و آسیب شوند به راحتی قابل تعویض هستند و جای نگرانی ندارد. پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره قیمت مقرون به صرفه‌تری را نسبت به پارتیشن آلومینیومی دو جداره دارد. پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره دارای دوام بالایی است. و همچنین به دلیل خاصیت عایقی که دارد از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. از مزایای مهم پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره می‌توان به سبک بودن و در عین حال استحکام بالای آن اشاره داشت‌.

این نوع پارتیشن به دلیل استحکام کمتر نسبت به سایر انواع آن، بهتر است در محیط‌هایی که خلوت‌تر است، استفاده شود. وزن این پارتیشن نسبت به سایر پارتیشن‌ها کمتر است و به راحتی حمل می‌شود. پارتیشن تک جداره، پایه‌های زیادی دارد که این ویژگی باعث می‌شود به آسانی روی زمین قرار بگیرد. همچنین قطر آن بسیار کم است و قابلیت نصب قفل و دستگیره در قسمت درب را دارد.

معایب پارتیشن تک‌ جداره

هر محصولی علاوه بر مزایای فراوانی که دارد معایبی هم دارد؛ یکی از معایب پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره ظاهر ساده آن است که خیلی مناسب فضای منزل نیست چرا که شیکی و جذابیت چندانی ندارد. اما ظاهر ساده و رسمی آن کاملا متناسب با فضاهای اداری است. مورد بعدی، همانطور که از اسم پارتیشن پیداست؛ قطعات اتصالی پارتیشن از جنس آلومینیوم هستند و بعد از مدت زمان طولانی این قطعات دچار فرسایش ناشی از باز و بسته شدن می‌شوند و باعث ایجاد سرو صدا شده، باید هر چند مدت یکبار آن‌ها را رگلاژ و تنظیم کنید

از دیگر معایب پارتیشن تک جداره
  • این نوع پارتیشن در مقابل حرارت و صوت عایق نیست.
  • از این پارتیشن‌ها امکان عبور داکت وجود ندارد و باید کابل ها رو کار باشند، در نتیجه ظاهر خوبی ندارند.
  • در این نوع پارتیشن امکان نصب پرده و کرکره وجود ندارد.
  • استحکام این نوع پارتیشن نسبت به پارتیشن دو جداره کمتر است.

دو نکته که قبل از خرید پارتیشن تک جداره باید بدانید

  • از آنجا که پارتیشن تک جداره را برای مدت طولانی استفاده می‌کنید، به طرح و رنگی که دارد دقت کنید. طرح‌های مینیمال و ساده بیشترین کاربرد را دارند.
  • جنس پارتیشن را با توجه به نیاز اداره انتخاب کنید.
انواع پارتیشن‌های تک جداره در 4 جنس زیر تولید می‌شوند:
  • شیشه‌ای تک جداره
  • ام دی اف تک جداره
  • آلومینیومی تک جداره

پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای بیشتر مناسب محیط‌های اداری هستند. این نوع پارتیشن‌ها شیک‌تر بوده و فضا را مدرن جلوه می‌دهد. البته برای خرید هرکدام از این انواع باید وضعیت محیط و کارکرد آن را بررسی کنید. مثلا اگر نیاز است فضا خصوصی باشد، پارتیشن تک جداره شیشه‌ای مناسب نیست، زیرا تمامی فضای دو طرف قابل مشاهده است. اما در مقابل زمانی که نیاز دارید تا نور به تمام بخش‌ها پخش شود، پارتیشن شیشه‌ای مناسب است. این نوع پارتیشن در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

سخن آخر
پارتیشن‌های تک جداره همواره بین خریداران محبوبیت ویژه‌ای دارند. شرکت‌های تازه تاسیس، مکان‌هایی که به طور موقت نیاز به پارتیشن دارند، بیمارستان‌ها و نمایشگاه‌ها از این نوع پارتیشن استفاده می‌کنند. البته می‌توانید با استفاده از جنس مرغوب آن، از پارتیشن اداری تک جداره، برای طولانی مدت استفاده کنید. همچنین پارتیشن تک جداره این قابلیت را دارد که لوگوی شرکت را روی آن حک کنید. امیدواریم به کمک نکاتی که مطرح شد انتخاب مناسبی داشته باشید.

منبع:single wall partition

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *