انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید؟ امروزه ساختمان‌های اداری، نیاز به اتاق و بخش‌های مجزا دارند بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند فضای یکپارچه‌ای در نظر بگیرند و مطابق با سلیقه خود فضا را تقسیم‌بندی کنند. پارتیشن‌ها این نیاز را برای آنها فراهم می‌کنند.
انواع مختلف پارتیشن وجود دارد که شرکت‌ها باید با توجه به نیاز و شرایط ساختمان از بین آنها انتخاب کنند. شناخت و در نظر گرفتن ویژگی‌های پارتیشن‌ انتخاب آن‌ را آسان‌تر می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع پارتیشن اداری بپردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن اداری

معرفی انواع پارتیشن اداری

  • پارتیشن شیشه‌ای
  • پاتیشن ام دی اف
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن فریم لس

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای در دو نوع تک جداره و دو جداره وجود دارند در مدل تک جداره‌ی آن از یک لایه شیشه استفاده شده و جنس آن از سکوریت می‌باشد. در این مدل از پارتیشن‌ها قابلیت نصب پرده کرکره وجود ندارد. از مزایای پارتیشن شیشه‌ای نصب سریع و انعکاس سریع نور می‌باشد. در پارتیشن شیشه‌ای تک جداره فریم لس که از یک لایه شیشه با ضخامت 8 تا 12 میلی متر تشکیل شده محدودیت ارتفاع وجود ندارد و قابلیت اجرا تا سقف را دارند. این نوع پارتیشن‌ها به دلیل اینکه قابلیت شست و شو دارند و به راحتی تمیز می‌شوند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاربرد زیاد دارند.

پارتیشن ام دی اف

یکی دیگر از انواع پارتیشن اداری، پارتیشن ام دی اف است. این نوع پارتیشن همانطور که از اسمش پیداست، از ورق ام دی اف ساخته شده و در روکش‌های مختلف رنگی تولید می‌شوند. این پارتیشن‌ها نسبت به پارتیشن‌های دیگر از نظر قیمتی مقرون به صرفه‌تر است. در محیط‌های اداری و منازل کاربرد دارند. همچنین این نوع پارتیشن برای محیط‌های مرطوب اصلا مناسب نیست چون چوب به سرعت در محیط مرطوب آسیب می‌بیند. مقاومت این نوع پارتیشن در برابر حشرات و پوسیدگی کم است و این از نقاط ضعف پارتیشن ام دی اف محسوب می‌شود.

پارتیشن آلومینیومی

این پارتیشن‌ها از آلومینیوم تشکیل شده است. نسبت به پارتیشن‌های شیشه‌ای از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند و همین امر سبب شده در مکان‌های شلوغ و پر تردد از آن استفاده شود. پارتیشن‌های آلومینیومی در دو نوع تک جداره و دو جداره در بازار موجود می‌باشد. دوام بالا و قیمت مناسب این پارتیشن نسبت به پارتیشن‌های دیگر سبب شده در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

پارتیشن فریم لس

از پارتیشن فریم لس در محیط‌های مدرن و لوکس استفاده می‌شود در این مدل از پارتیشن فریم ظریف و باریکی دور تا دور شیشه را احاطه کرده که همین امر سبب زیبایی چندین برابر آن شده است. قیمت این پارتیشن به یراق آلات مصرفی در آن بستگی دارد.

مزایای پارتیشن آلومینیومی

  • زیبایی و تنوع در مدل‌های پارتیشن آلومینیومی سبب شده در ساختمان‌های اداری زیاد از آن استفاده شود
  • تنوع رنگی بالا در پارتیشن آلومینیومی، هر رنگ متناسب با فضای مورد نظر انتخاب می‌شود
  • قابلیت سفارش دادن در اندازه و ابعاد دلخواه
  • ساخت و نصب آن در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود
  • قابلیت استفاده از پرده کرکره دارد
  • قابلیت تعویض قطعات پارتیشن

در انتخاب پارتیشن اداری نکات زیر را در نظر بگیرید

  • رنگ پارتیشن را مطابق با محل کار خود درنظر بگیرید. به طور معمول رنگ خنثی با تمام وسایل ست می‌شود. همچنین اگر از رنگ خنثی استفاده کنید، با تغییر جزئی در دکوراسیون مجبور به تعویض کلی پارتیشن نمی‌شوید.
  • دانستن دلیل نصب پارتیشن در انتخاب آن اهمیت زیادی دارد. مثلا اگر فقط قصد جداسازی فضا دارید، تقریبا تمام مدل ها و حتی ساده‌ترین آنها برای شما مناسب هستند. اما به طور مثال اگر می‌خواهید علاوه بر جداسازی، عایق هم باشند، انتخاب‌ها محدود‌تر می‌شوند.
  • اگر نیاز دارید تا به طور دائمی اندازه اتاق‌ها را تغییر دهید بهتر است از انواع پارتیشن اداری ثابت استفاده کنید. البته تنوع در این پارتیشن‌ها نسبت به نوع متحرک آن کمتر است.
  • قبل از نصب پارتیشن، طرح سه بعدی آن را ببینید و در نظر بگیرید که آیا مناسب فضا و مطابق سلیقه شما هست یا خیر. زیرا تغییر بعد از نصب زمان و هزینه‌ای زیادی از شما می‌گیرد.
  • بهتر است زمان خرید مبلمان و سایر تجهیزات را به بعد از نصب پارتیشن بیندازید، چون علاوه بر رنگ ممکن است در ابعاد و تعداد به مشکل بر بخورید.
  • در نظر گرفتن ارتفاع اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر ارتفاع پارتیشن تا سقف باشد، باید برای سرمایش و گرمایش محیط فکری کنید؛ امکان انتقال هوا در کل سالنی که قبلا یکدست بوده است، وجود ندارد.
عوامل موثر در قیمت انواع پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن اداری به عواملی همچون کیفیت، ابعاد، ضخامت و متریال بکار رفته در ساخت آن بستگی دارد و همچنین ثابت بودن یا متحرک بودن پارتیشن در قیمت آن تاثیر گذار است.

پارتیشن خانگی

بضی اوقات در خانه‌ی خود نیاز به فضایی مجزا و خصوصی داریم مانند اتاق کار که به کمک پارتیشن‌های خانگی می‌توانیم همچین فضایی در خانه ایجاد کنیم. به این منظور می‌توانیم از پارتیشن‌های ثابت و متحرک استفاده کنیم. پارتیشن‌های ثابت به زمین و سقف پیچ می‌شوند و دیگر امکان جا به جایی در آن وجود ندارد ولی در پارتیشن‌های متحرک همان طور که از اسم آن پیداست قابلیت جا به جایی وجود دارد و بیشتر در فضاهایی که به صورت موقت قرار است پارتیشن بندی شوند کاربرد دارند.

کدام یک از انواع پارتیشن اداری مناسب‌تر است

هیچوقت نمی‌توان به این سوال پاسخ قطعی داد. بستگی به آن دارد که ما بخواهیم از پارتیشن چه استفاده‌ای کنیم اگر هدف ما از پارتیشن بندی عایق صوتی باشد بهتر است از پارتیشن دو جداره استفاده کنیم ولی اگر هدف فقط تفکیک فضا و حفظ حریم خصوصی برای کارمندان باشد می‌توانیم از پارتیشن تک جداره استفاده کنیم.

کاربرد پارتیشن در محیط‌های اداری
  • جدا سازی فضا و حفظ حریم خصوصی
  • ایجاد بخش‌های مجزا و اتاق‌های کوچک و بزرگ
  • جلوه‌ی زیبایی به محیط می‌بخشد

سخن پایانی

همانطور که دیدید انواع پارتیشن اداری در متریال‌های مختلف وجود دارد. باید در انتخاب پارتیشن دقت کنید زیرا انتخاب اشتباه زمان زیادی را از ما می‌گیرد. در انتخاب پارتیشن باید جنس پارتیشن، نحوه‌ی اجرا و پیاده‌سازی و تعداد پارتیشن‌های مورد نیاز را به خوبی بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

منبع: types of office partitin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *