پارتیشن فریم لس

پارتیشن فریم لس

اگر می‌خواهید برای فضای کاری خود از پارتیشن استفاده کنید، پارتیشن فریم لس بهترین انتخاب برای شما است. این محصول به‌راحتی می‌تواند یک محیط ساده را به یک فضای اداری مدرن تبدیل کند؛ علاوه‌براین، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دسته از محصولات با ادامه این مقاله همراه باشید.

پارتیشن فریم لس چیست و چه کاربردی دارد؟

فریم لس از جمله جدیدترین پارتیشن‌های اداری است که به علت مزایای منحصربه‌فردش در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پروفیل پارتیشن فریم لس ظریف است؛ از این رو فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. مهم‌ترین دلیلی هم که باعث شده این محصول را به این اسم نامگذاری کنند، همین ویژگی است. در واقع اگر می‌خواهید یک دفتر کاری به‌روز و در عین حال زیبا داشته باشید، با خیالی آسوده برای خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس اقدام کنید.

باید بدانید ویژگی‌های عالی پارتیشن فریم لس اداری تنها به این نقطه ختم نمی‌شود؛ زیرا این محصول نقاط قوت بیشتری دارد؛ البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که این نوع پارتیشن‌ها باب سلیقه همه افراد نیستند. ما در ادامه سعی کردیم مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات آن را به‌طور کامل نام ببریم.

این نوع پارتیشن‌ها نسبت به محصولات مشابه، فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند. قیمت پارتیشن فریم لس بسیار مقرون‌به‌صرفه است. دید کاملی به فضای اطراف دارند؛ این ویژگی به مدیریت بهتر دفترهای کاری کمک می‌کند. رنگ‌های متنوعی دارد. به فضا زیبایی می‌بخشد. بازتاب نور عالی دارد. برای نصب آن نیازی نیست سوراخ‌های زیادی در دیوار یا کف زمین ایجاد کنید. همان‌طور که از متن هم متوجه شدید، پارتیشن فریم لس قابلیت‌های زیادی دارد و همین موضوع هم موجب فروش بالای آن شده است.

مزایای استفاده از پارتیشن فریم لس اداری

اگر می‌خواهید از پارتیشن‌ اداری فریم لس برای فضای کاری خود استفاده کنید، بهتر است قبل از هر اقدامی با مزایای آن آشنا شوید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

مدیریت عالی کارکنان

عملکرد کارکنان یک شرکت تاثیر زیادی بر دستاوردهای نهایی مجموعه می‌گذارد و همیشه مدیران از این جهت استرس دارند؛ اما دیگر جای نگرانی نیست. پارتیشن‌های شیشه‌ای به شما اجازه می‌دهند که به‌راحتی به تمامی کارمندان خود دید داشته باشید و نحوه کار و فعالیت آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

اشغال کمترین فضا

مهم‌ترین ضعف انواع پارتیشن‌ها قبل از مدل فریم لس این بود که محیط زیادی را اشغال می‌کردند. این مشکل باعث می‌شد اغلب افراد برای استفاده از آن‌ها منصرف شوند؛ زیرا فضای خود را برای انجام کارهای مهم‌تری نیاز داشتند. خوشبختانه این چالش هم با پارتیشن‌های فریم لس حل شده است؛ زیرا بالاخره تولید کنندگان موفق شدند محصولی را بسازند که به کمترین فضا نیاز دارد. 

انعطاف بالا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پارتیشن‌ شیشه‌ ای این است که برخلاف سایر مدل‌ها، در هر شرایطی قابل اجرا هستند. فرقی نمی‌کند ارتفاع دیوار یا متراژ محیط شما چقدر باشد؛ زیرا در هر حال امکان استفاده از پارتیشن فریم لس را دارید.

پارتیشن فریم لس اداری
پارتیشن فریم لس اداری

قیمت پارتیشن فریم لس اقتصادی است

این پارتیشن‌ها علاوه‌بر تمام ویژگی‌هایی که در قسمت بالا ارائه کردیم، قیمت بسیار مناسبی هم دارند. دیگر مانند گذشته نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد ندارید و می‌توانید با بودجه‌ای محدود، بهترین دیواره‌های جداکننده را برای محل کار یا حتی دیزاین محیط زندگی خود خریداری کنید.

استفاده در دیزاین‌داخلی منازل

خوشبختانه این پارتیشن‌ها علاوه‌بر محیط‌های اداری، برای منازل هم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ برای مثال پارتیشن حمام فریم لس یکی از همین نمونه‌ها است. اگر کمی خلاقیت داشته باشید، با استفاده از فریم لس می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید.

زیبایی

بدون اغراق هیچ یک از پارتیشن‌های موجود از نظر زیبایی نمی‌توانند جایگزین فریم لس شوند. این پارتیشن‌ها به معنای واقعی توانسته‌اند زیبایی در عین سادگی را برای مشتری تعریف کنند. این محصول علاوه‌بر تمام مزایایی که ذکر کردیم، نقاط قوت دیگری هم دارد: به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود. عایق حرارتی و صوتی است و موجب انتقال صدا و دمای محیط نمی‌شود. فضا را بسیار وسیع‌تر از چیزی که است نشان می‌دهد. امکان استفاده از آن‌در محیط‌های کوچک هم وجود دارد. برخلاف تصور عموم، عمر و ماندگاری بسیار بالایی هم دارد.

افراد می‌توانند برای حفظ حریم شخصی خود از شیشه‌های مات هم استفاده کنند. نور را به همه قسمت‌ها بازتاب می‌کند. مشتریان می‌توانند مدل تک جداره با دوجداره آن را سفارش دهند. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم پارتیشن‌فریم لس در مقایسه با بسیاری از محصولات رقیب، از ارزش و کارایی بیشتری برخوردار است.

انواع پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

این پارتیشن‌ها به دو دسته تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند؛ در ادامه درباره هر یک توضیح می‌دهیم.

تک جداره

این مدل، از ظریف‌ترین پروفیل‌ها ساخته می‌شود و قیمت بسیار کمی هم دارد. مهم‌ترین ویژگی پارتیشن‌تک جداره از نظر ظاهری این است که قاب ندارد و تنها از یک لایه شیشه تشکیل شده‌است. به‌خاطر داشته باشید این محصول برای استفاده در محیط‌های پرسروصدا مناسب نیست؛ زیرا صداها را منتقل می‌کند.

دو جداره

پارتیشن‌دوجداره فریم لس، همان‌طور که از نامش پیداست از دو شیشه تشکیل شده و ضخامت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. این محصول از یک قاب کشویی مخفی هم برخوردار است که در زیبایی ظاهری‌‌اش تاثیر زیادی می‌گذارد. نکته دیگر اینکه مدل‌های دوجداره کاملا عایق صدا هستند؛ از این رو به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها در محیط‌های بسیار پرسروصدا استفاده کنید و بابت عدم انتقال صوت‌های گوناگون نیز آسوده‌خاطر باشید. علاوه‌بر این، پارتیشن‌های دوجداره در حفظ انرژی و دمای حرارتی محیط نیز تاثیری شگفت‌انگیز دارند.

انتخاب هریک از این دو مدل بسته به شرایط و نیاز شما تعیین می‌شود؛ با این حال بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از نمونه دوم استفاده کنند.

چرا خرید این نوع پارتیشن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

شاید تصور کنید در ارائه مزیت و کاربردهای پارتیشن فریم لس کمی اغراق کرده‌ایم، در حالی که اصلا اینطور نیست. اگر همین حالا با یک دیزاینر مشورت کنید، متوجه می‌شوید که از نظر آن‌ها نیز این محصولات بهترین انتخاب برای فضاهای کاری هستند. حتی شما می‌توانید به‌صورت عمومی هم در این‌باره مطالعه کنید تا از ارزش و اهمیت این محصولات بیشتر آگاه شوید.

پارتیشن یکی از مهم ترین اجزای فضای داخلی شرکت‌ها و محیط ادارای است که کاربرد زیادی در طراحی فضای کار و شرکت‌ها دارد. پارتیشن اداری اصولاً جهت تفکیک فضاهای مختلف و استفاده بهینه از محیط اداری و همچنین حفظ حریم خصوصی کارمندان استفاده می‌شود. اما اینکه برای چه فضایی از چه نوع پارتیشنی استفاده کنیم، اهمیت بسیار زیادی دارد، که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. اما در این مقاله به صورت تخصصی در مورد پارتیشن فریم لس که یکی از پرطرفدار ترین انواع پارتیشن اداری است، صحبت خواهیم کرد.

پارتیشن فریم لس چیست؟

یکی از مدرن‌ترین مدل‌های پارتیشن، که طرفداران زیادی هم دارد پارتیشن فریم لس است. مهم‌ترین ویژگی این نوع پارتیشن حذف پروفیل‌های غیر ضروری و استفاده از اتصالات ظریف جهت طراحی پارتیشن است و همین امر منجر به ساده تر شدن طراحی ظاهری پارتیشن‌های فریم لس شده است چرا که این نوع پارتیشن‌ها در نگاه اول به صورت تمام شیشه ای دیده می‌شوند. علاوه بر زیبایی بصری این نوع پارتیشن‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و طراحی ساده‌تری دارند.

چرا پارتیشن فریم لس؟

مقرون به صرفه بودن، زیبایی و کاربردی بودن، از مهم‌ ترین خصوصیاتی است که می توان برای پارتیشن فریم لس برشمرد. با بکارگیری پارتیشن می‌توانید از فضای موجود بهترین و بهینه ترین استفاده را داشته باشید. از مهم ترین کاربرد‌های پارتیشن فریم لس می‌توان به کمتر شدن میزان پرتی فضا و زیباتر جلوه دادن محیط اداری اشاره کرد. بنابر این اگر به دنبال ایجاد فضای مدرن و شیک هستید می‌توانید از این نوع پارتیشن در محیط کار خود استفاده کنید.

تفاوت پارتیشن فریم لس و پارتیشن فریم دار

برخلاف پارتیشن‌ اداری آلومینیومی فریم دار، پارتیشن‌های فریم لس طراحی مینیمال و ظریف‌ تری دارند. جهت ایستایی و استقرار بهتر این نوع پارتیشن تنها در قسمت کف و سقف از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌شود. به عبارت بهتر با به حداقل رساندن درصد آلومینیوم بکار رفته در پارتیشن، شما می‌توانید پارتیشن اداری مدرن با متریال شیشه، انتخاب کنید که از نظر جذابیت هیچ نوع پارتیشنی به گرد پای آن هم نمی‌رسد.

پارتیشن فریم لس چه ویژگی هایی دارد؟

این نوع پارتیشن ویژگی های مثبت زیادی دارد که مهم ترین آن مقرون به صرفه بودن آن است. پارتیشن فریم لس از استحکام بالایی برخوردار بوده وخیلی ها علاقه ای به سوراخ کردن زیاد دیوار یا کف را برای پارتیشن بندی ندارند، باید گفت این پارتیشن دقیقا مخصوص این افراد بوده و با کمترین سوراخ کاری در کف و دیوار ها پارتیشن بندی انجام شده و بازتاب نور عالی نیز دارد.از این جهت شروع به ساخت پارتیشن های فریم لس کردند تا دیگر دغدغه ای برای کاربران وجود نداشته باشد.

مزایای پارتیشن شیشه ای فریم لس

از پارتیشن ها برای تقسیم محیط های بزرگ به اتاق های شیشه ای استفاده می کنند. این نوع پارتیشن نیز انواع مختلفی دارد، که مدرن ترین نوع این پارتیشن ها، پارتیشن فریم لس است که برخی مزایایی با خود به همراه دارد:

به عنوان عایقی حرارتی و صوتی از آن استفاده می کنند.
فضا را باز تر و بزرگ تر نشان می دهد.
نصب سریع و راحتی دارد.
به خاطر اشغال کم فضا توسط پروفیل های نازک، برای محیط های کوچک نیز مناسب است.
ماندگاری بالا دارند.
برقراری حریم شخصی با نصب شیشه های مات امکان پذیر است.

قیمت پارتیشن فریم لس و عوامل موثر آن

پارتیشن های فریم لس مزایا و کاربرد های فراوان و موثری دارند.مقرون به صرفه بودن آن نیز یکی از مهم ترین مزایای پارتیشن های فریم لس بوده و لازم به ذکر است که در تعیین قیمت پارتیشن فریم لس نیز عواملی وجود دارند که در ادامه این عوامل را برای شما بازگو خواهیم کرد:

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

رنگ فریم
طرح انتخاب شده
تعداد درب های آن
نوع متریال
متراژ
ابعاد و اندازه
هزینه نصب
پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره باعث می شود محیط سازمان دهی شود و کارمندان به بهترین نحو ممکن کار انجام دهند. این نوع فضاهای پارتیشن شده باعث می شود که هر شخصی فضای محرمانه خود را حفظ کند.پس با استفاده از پارتیشن تکح جداره می توان محیطی آرام و دلنشین برای کارمندان مهیا کرد.

قابلیت نصب قفل و یراق آلات مورد نیاز بر روی پارتیشن
دارای ستون های متعدد و جلوگیری از لغزندگی به حالت ایستاده.
در ارتفاع های مختلف قابل اجرا بوده و نصب آسانی دارد.
به صرفه بودن قیمت آن نسبت به پارتیشن دوجداره.
برای ساختن آن از پروفیل های 4 در 4 استفاده می کنند.

پارتیشن دو جداره

در محیط های کاری و اداری سرو صدای زیادی وجود دارد و همین امر باعث شده که آرامش کارمندان مختل شود. بهترین راه جلوگیری کردن از انتقال این صدا بوده که می توان از پارتیشن دو جداره استفاده کرد.

بین فاصله ی دو جداره آن می توان پرده کرکره ای نصب کرد این کار باعث زیبایی می شود.
محدودیت رنگی ندارد و می توانید در تنوع های رنگی مختلف آن را خریداری کنید.
با حذف زائده ها در طراحی پروفیل ها به زیبایی این پارتیشن افزوده می شود.
این پارتیشن را در ارتفاعات بلند و کوتاه می توان اجرا کرد.
قابلیت ساختن قاب های یک تکه ای و بزرگ را دارد.

از ستون های کمتری در ساخت آن استفاده می شود، زیرا بدنه پارتیشن به اندازه کافی مستحکم و قوی است.
متریالی که در پارتیشن دو جداره استفاده می شود باعث شده قیمت آن نسبت به تک جداره بالاتر باشد.
می توان کابل های شبکه و سیستم را در بین آن عبور داد.

تفاوت پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن های تک جداره و دو جداره تفاوت هایی با یکدیگر دارند. پارتیشن دو جداره از لحاظ کارایی و جنس بهتر از تک جداره بوده اما قیمت بالاتری نیز دارد، همچنین مراحل نصب بیشتری نیز دارد.به صورت کلی به تفاوت این دو پرداختیم اما در ادامه نگاهی جزئی تر به این دو پارتیشن می اندازیم.

انواع پارتیشن فریم لس ثابت و متحرک

پارتیشن فریم لس ثابت

این پارتیشن همانطور که از نامش پیداست به صورت ثابت بوده، یعنی یک بار وصل شده و شما اگر می خواهید تغییراتی در محیط ایجاد کنید باید کل اتاق را جابه جا کنید.

پارتیشن فریم لس متحرک

این پارتیشن ها بسار جالب است تا حالا بوده که برخی افراد نیزا به یک فضای خصوصی نیازدارند یا یک جلسه ای دارند که نمی خواهند عموم شاهد آن باشد.پس پارتیشن فریم لس گزینه بسیار خوبی بوده،این پارتیشن توسط ریل هایی در سقف و کف حرکت می کند و اگر که نیاز بود می توانید پنل های متحرک را باز کنید و ببندید.

منبع : Frameless partition تاریخ انتشار : 1402/07/21

نظرات کاربران = (3)
پیمایش به بالا