بهترین نوع پارتیشن اداری چیست؟

انواع پارتیشن چیست؟ قیمت پارتیشن اداری بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟ بهترین نوع پارتیشن اداری چیست؟ استحکام پارتیشن‌ها چگونه است و… سوالاتی که ممکن است ذهن شمارو به عنوان مشتری پارتیشن یا کسی که قصد خرید پارتیشن را دارد مشغول کرده باشد.
پارتیشن به عنوان جایگزینی به جای دیوار برای جداسازی و تفکیک فضای اداری در شرکت‌ ‌ها یا ادارات استفاده می‌شود. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند مانند پارتیشن‌هایMDF، شیشه‌ای، دوجداره، تک جداره، آلومینیومی، فلزی و… یکی از مزایای این پارتیشن­‌ها این است که در هنگام نصب به فضا و کف و دیوارها هیچ آسیبی نمی‌رساند و همچنین سبب بازدهی و راندمان بهتر کارکنان می‌شود.

بهترین نوع پارتیشن اداری چه خصوصیاتی دارد؟

پارتیشن­‌های اداری انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای ادارات مختلف کاربری و قابلیت‌های متفاوتی دارند. پارتیشن­‌های اداری بیشتر آلومینیومی، شیشه‌­ای، فلزی و MDF هستند که این موضوع نیز بستگی به ابعاد فضاهای اداری، ارتفاع کف تا سقف و موارد دیگر دارد. اما باید در نظر داشت در حال حاضر بهترین نوع پارتیشن اداری که مورد استفاده قرار می­‌گیرد سبک کلاسیک است و بیشتر از جنسMDF هستند که اخیراً سازنده­‌های آن توانستند آن را در تنوع رنگی بالایی تولید کنند. این پارتیشن­‌ها به خوبی فضاهای کار را بخش بندی کرده و باعث استقلال کارمندان می­‌شوند.

بهترین نوع پارتیشن اداری
بهترین نوع پارتیشن اداری


بهترین نوع پارتیشن اداری از نظر قیمت

دیگر عواملی که در قیمت پارتیشن تاثیرگذار است

بسیاری از ادارات و سازمان‌ها برای تفکیک فضاهای داخلی از پارتیشن استفاده می کنند. قیمت پارتیشن­‌های اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد و اینکه اداره و شرکت مورد نظر چقدر بخواهد در این زمینه هزینه کند. بطور مثال به اینکه تک جداره هستند یا دوجداره، شیشه‌ای باشد، مدرن ساخته شود یا کلاسیک، ارتفاع و اندازه‌ی آن‌ها، لوازم و وسایلی که در ساخت آن استفاده می­‌شود.

پارتیشن‌های تک جداره سبک‌تر هستند و به راحتی جا‌‌به‌جا می‌شوند از یک پروفیل در ساخت آن‌ها استفاده شده است و قیمت آن نسبت به پارتیشن دو جداره کمتر است ولی پارتیشن‌های دوجداره به دلیل اینکه از پروفیل بیشتری درآن‌ها استفاده شده است وزن سنگین‌تری دارند، نصب و ساخت آن سخت‌تر است، گران‌ترمی‌باشد ولی در عوض عایق خوبی در مقابل گرما، سرما و سروصدا هستند. اما یکی از موضوعات بسیار مهم در انتخاب پارتیشن‌­ها کیفیت متریال‌های مورد استفاده در آن‌هاست، هرچقدر کیفیت لوازم بهتر باشد قیمت هم بالاتر می‌رود و بالعکس.


بهترین نوع پارتیشن اداری از نظر طول عمر و استحکام


سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کند این است که چه پارتیشنی بهتر است، بهترین نوع پارتیشن اداری از نظر طول عمر کدام است، کدام جنس استحکام و مقاومت بیشتری دارند و بهتر است از چه پارتیشنی استفاده کنند. در ابتدا باید در نظر داشت که پارتیشن­‌های شیشه ای از استحکام لازم در برابر ضربه برخوردار نیستند اما در محیط هایی که رطوبت هوا بالاست بسیار استفاده می‌­شود، مانند شمال کشور و همچنین بخاطر ارزان بودن آن در بسیاری از مراکز و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای سبب شده است که مدیران نظارت بیشتری به کارکنان خود داشته باشند. همچنین پارتیشن­‌های شیشه ای بهترین گزینه برای تقسیم بندی فضای داخلی ادارات هستند و به راحتی می‌توان از برچسب‌ها و لوگوهای تبلیغاتی بر روی این شیشه‌ها استفاده کرد و در بسیاری از سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و ارگان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن‌های چوبی برخلاف پارتیشن‌های شیشه‌ای استحکام و مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند، لذا عمر طولانی تری دارند و از این رو در بسیاری از ادارات یا مراکز هم به خاطر تنوع در ساخت و رنگ و هم بخاطر مناسب بودن قیمت آن‌ها مورد استفاده قرار می­‌گیرند. پارتیشن­‌های فلزی که معمولاً از آلومینیوم ساخته می شوند دارای استحکام زیادی است که در بسیاری از ادارات و رستوران‌های رو باز مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن‌های ام دی اف رایج ترین نوع پارتیشن از نظر دوام و مقاومت هستند.


بهترین نوع پارتیشن اداری برای فضاهای مختلف


همانطور که در بالا اشاره شد یک ساختمان فقط متشکل از دیوار و سقف نیست و دارای بخش‌های مختلف است و برای این منظور گاهی فضاهای داخلی از هم جدا می شوند و نیاز به پارتیشن است. این پارتیشن‌ها برای فضاهای مختلف و به منظور جدا کردن فضای اتاق‌ها ساخته می شوند. در ادامه به توضیح انواع پارتیشن­‌های اداری می‌پردازیم.

پارتیشن­‌های شیشه‌ای بهترین گزینه برای تقسیم بندی فضای داخلی ادارات است و باعث می شود کارکنان در آرامش به کار خود بپردازند، یکی دیگر از مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای مقرون به صرفه بودن آن است که در بسیاری از سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می­‌گیرند. پارتیشن‌های چوبی برخلاف پارتیشن‌های شیشه ای استحکام و مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند، لذا عمر طولانی‌تری دارند و همین امرسبب شده است در بسیاری از ادارات یا مراکز به خاطر زیبایی و تنوع رنگ از آن استفاده شود.

بهترین نوع پارتیشن برای شرکت‌ها و واحدهای صنعتی

پارتیشن­‌های فلزی مقاوم و با دوام هستند و بیشتر در واحدهای صنعتی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن­‌های کناف و بلوک شیشه ای چند سال است که وارد بازار شده اند و دارای تنوع بسیار زیادی هستند که امروزه در ادارات، رستوران‌ها، هتل‌ها و آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می­‌گیرند. از دیگر پارتیشن‌ها می توان به مدل بلوک سفالی اشاره کرد که آجری است و با لایه نازک اجرا می شود و بسیار سبک است و معمولاً در فضاهای باز مانند باغ رستوران‌ها و ویلاها استفاده می شود.

بسیاری از ادارات و شرکت‌ها برای جداسازی فضا از پارتیشن­‌های کرکره‌ای استفاده می کنند، این پارتیشن‌ها اغلب قابل جابه­‌جا شدن هستند و قیمت مناسبی هم دارند. پارتیشن­‌های ریلی تقریباً شبیه به درب‌های کشویی هستند و معمولا تا سقف طراحی می‌شوند در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرند و حتی در منازل از انواع پارتیشن­‌های مدرن، آکاردئونی، تاشو، شبکه ای استفاده می‌شود.

منبع:foyr.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *